Miasto Żyrardów otrzymało dofinansowanie od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na usunięcie z terenu Żyrardowa i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w ramach realizowanego przez Miasto programu. Środki, w wysokości blisko 32 000 zł, pozwolą na pozbycie się kolejnych ton materiałów szkodliwych dla zdrowia i przyrody, zgodnie ze zgłoszonym przez mieszkańców zapotrzebowaniem.

Prezydent Lucjan Krzysztof Chrzanowski wraz z Anną Krupą, Skarbnikiem Miasta podpisali z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie umowę dotyczącą przyznanej dotacji.

Dzięki otrzymanym środkom, wyłoniona przez Urząd Miasta firma, Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Piotr” Piotr Jaczyński, do końca października br. usunie i zutylizuje wyroby zawierające azbest z nieruchomości mieszkańców, którzy złożyli w wyznaczonym terminie wnioski w tej sprawie.

Jednocześnie informujemy, że trwa nabór wniosków o usunięcie wyrobów zawierających azbest na rok 2025. Wnioski oraz dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Urzędu Miasta Żyrardowa, pok. 2.10, tel. 46 880 06 44 oraz na stronie Urzędu Miasta www.zyrardow.pl w zakładce Ochrona Środowiska.

Przypomnijmy, że w latach 2012-2023, w ramach realizacji programu, udało się usunąć prawie 600 ton wyrobów zawierających azbest z 262 nieruchomości. Koszt realizacji prac wyniósł łącznie 233 802,81 zł,  z czego 170 167,64 zł stanowiło dofinansowanie z środków Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Tegoroczne zadanie usuwania i utylizacji azbestu w ramach przyznanego dofinansowania podsumujemy po zakończeniu prac.